Ett annat sätt att leva

Nu har jag suttit och fyllt i lite papper. Planen var att gå ut och gå direkt när jag vaknade men jag mådde så illa att jag var tvungen att äta frukost först. Så snart ska jag väl ge mig ut, men inte riktigt än... Fick svar från cellprovstagningen. Jag hade helt glömt bort att jag väntade på svar och självklart blev man lite nervös när jag skulle öppna. Men allt var helt normalt stod det! Skönt, då var det ur vägen i några år frammåt...

Jag såg på Ett annat sätt att leva, igår innan jag gick och la mig. Då reser en kvinna från London till en liten by i nåt land och ska få leva som befolkningen där, alltså helt annorlunda. Igår resten en kvinna till nånstans i Asien och fick bo i en stam. De som levde där trodde mkt på andar och ansåg det var fint med tatueringar över kroppen samt vässade tänder! Sen rökte de hela tiden. Hade de inte en i munnen satt det en bakom örat. De lever så enkelt och saknar massor som vi har men ändå är de mycket lyckligare. I alla program jag sett så ler de eller skrattar hela tiden! Medans vi som har allt skapar oss problem för att vi inte har några, ex: Mina fransar är så korta, eller, mina vader är för feta.. Nä fy, jag önskar jag var mer som stamfolket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0