Fråga

Fick en fråga av en tjej som jag tänkte jag kan svara på här :)

Hej, vilka bra råd :) men jag undrar en sak, jag använder smink varje dag och tvättar ansiktet morgon och kväll, men sen jag började med det har jag fått jätte mycket finnar, men innan när jag ibland till och med sov med smink hade jag inga alls, hur kan det vara så?

Det finns de som alltid sover med smink och ändå har jätte fin hud. Problemen kan komma senare med rynkor som följd t.ex. Om du inte rengjort ansiktet morgon och kväll tidigare kan det vara så att huden behöver tid för att "ställa om" och kanske producerar mer fett i början för att den är ovan med att bli av med det. Sen vet jag inte vilken rengöring du använder, kan vara en som torkar ut din hud. Torr hud får också mer problem med finnar och kvisslor. Var också noga med ansiktsvatten efter du rengjort vilket är en del av rengöringen. Ansiktsvattnet är porsammandragane, återfuktande, återställer hudens Ph-balans samt hjälper till med att få bort eventull smuts man missat. Hör med någon om en bra rengöring och fortsätt rengöra som du gör morgon och kväll. Det är duktig av dig!

Tänk även på att tvätta sminkredskap ofta! Finns massvis med bakterier i som gör huden irriterad. En bra grej är att tvätta sminkspenslar med shampo och balsam. Jag brukar även lägga de i inpacking över natten, då tappar de mindre stån och håller längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0