Mitt äventyr i Göteborg

Som sagt blev det en tidigt morgon. 4 gick jag upp (fy), Shan hämtade mig 5 och tåget till Göteborg gick 6. Vi var väl runt 8 tjejer i samma vagn som skulle till samma ställe så det var ju bra att vi kunde gå tillsammans. När vi kom till kontoret fick vi smörgåsar och fika och redan där var det massa gbg tjejer som också skulle vara med på utbildningen. Vi satt alltså vääldigt många tjejer i samma rum och trängdes. Lunchen de bjöd på var god men efter ett tag började rumpan säga emot av att sitta så mycket och man började känna hur tröttheten tog över. Trodde ett tag att jag skulle somna sittandes! Man såg vilka som kom från sthlm för vi var ett trött gäng..

Slutet av dagen fick vi massa produkter. Solskyddskrämer, hudlotion och annat. Jag snappade åt mig 3st brun utan sol som låg i en varsågod-låda. Sen fick vi gå till ett sminkställ. Ta några olika så ni får testa på, sa de. Ni vet som det ser ut när de säger till tjejerna i top model att de har 5 minuter på sig att sminka sig och alla trängs och puttas framför sminket? Så var det! Jag nappade åt mig 2st foundation, ett solpuder, 1 mascara, 1 ögonpenna, en ögonskugga och 2 läppglans.

Sen gick vi alla till tåget som gick 17.40. Vi var ett trött och hungrigt gäng som alla mådde illa och hade huvudvärk och när tåget började rulla insåg vi att vi åkte baklänges!!! HAHA! Efter en stund mådde jag riktigt illa!
Vid en station dyker det upp en skum man men en silverväska. Han pratar tyska blandat med engelska. Han som jobbar på tåget satte ner honom bakom mig. "Den konstiga" hade sånna stora örsonskydd som byggarbetare har när de spränger byggnader o sånt! Jag tjuvkika mellan sätena på vad han gjorde och han bara putsade sin silverväska! Sen gick han runt i tåget hela tiden och hade tydligen försök sätta sig i första klass. Han som jobbade tyckte han var jobbig och försökte sätta ner honom. "Den konstiga" drack alkohol ur en kaffetermos och skrek och hade sig och plötsligt skar han kontrollanten så han blödde från handen.

Vid nästa station dök 2 poliser upp och sa att han var besvärlig och måste lämna tåget med de. Då skrek han på sin konstiga dialekt att den var den andra som var Naughty man!! Bad man! Dont touch my bag!!
Ja herre gud.....Vi alla tyckte att det hade varit kul att stanna kvar över natten, då hade vi kunnat göra nåt kul. För det är lite jobbigt att åka så mycket tåg på en och samma dag. Men det var skönt att få komma hem och äta. Gick och la mig vid 12 och slockade direkt....

Idag är det iallafall min kära mors födelsedag!! Hon håller på göra smörgåstårta som är bland det bästa jag vet! Vad gott det ska bli, ser fraaaam emoooot :o)

Tack för att ni orkar läsa detta långa inlägg om mitt äventyr!


Kommentarer
Postat av: Adam

Sv: ja det blir skit spännande. Vi kanske kommer till er stad för uttagningar =)

Kram Adam

2009-03-05 @ 14:07:51
URL: http://modeseglaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0